Huisstijldragers zijn alle communicatiemiddelen en materialen waarop de huisstijl van een organisatie wordt toegepast, zoals visitekaartjes, briefpapier, enveloppen, flyers, banners, brochures, websites en social media kanalen.
Het selecteren van de juiste huisstijldragers is van groot belang voor de consistentie en herkenbaarheid van de huisstijl en daarmee de uitstraling van de organisatie. Het is belangrijk dat deze dragers zorgvuldig worden gekozen en dat ze aansluiten bij de kernwaarden en visie van de organisatie.
Een goede manier om huisstijldragers te selecteren is door middel van een inventarisatie van alle communicatiemiddelen en materialen die momenteel worden gebruikt en waarop de huisstijl wordt toegepast. Vervolgens kan er worden gekeken naar de effectiviteit van deze dragers en of ze nog steeds relevant zijn voor de organisatie.
Daarnaast is het belangrijk om te kijken naar de doelgroep(en) van de organisatie en welke communicatiemiddelen zij gebruiken en aansprekend vinden. Hierop kan de selectie van huisstijldragers worden afgestemd. Verder kan er ook rekening worden gehouden met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van design en technologie, om zo te zorgen voor een eigentijdse uitstraling.
Vindkracht13 is een expert op het gebied van het selecteren en toepassen van huisstijldragers en kan stap voor stap ondersteuning bieden bij dit proces. Door middel van een uitgebreide inventarisatie en advies op maat kan Vindkracht13 helpen om de juiste huisstijldragers te selecteren die passen bij de kernwaarden en uitstraling van de organisatie.
Mocht je moeite hebben bij het selecteren van de juiste huisstijldragers download dan onze infographic.
Van alle genoemde voorbeelden hebben we een voorbeeld van Vindkracht13 bij ons op kantoor in Veghel.