VINDKRACHT13 & KIMMENADE
Kimmenade:
Hoogwaardige bescherming en waterdichte oplossingen voor daken en betonconstructies
Kimmenade is specialist in het waterdicht afdichten van daken en betonconstructies. Door meer dan 100 jaar ervaring zijn we sterk in het beschermen van gebouwen en objecten. We hebben bovendien alle benodigde kennis en kunde in eigen huis: dat maakt ons anders dan anderen. Onze roots liggen in de regio Helmond in Noord-Brabant waar je nog steeds ons hoofdkantoor vindt. Vanuit onze vestigingen in Nederland, België en Duitsland bedienen wij onze relaties in Europa en de rest van de wereld.




Samen naar Succes
Wij gaan samen met Kimmenade aan de slag om een nieuwe positionering voor jullie bestaande merk te realiseren. We werken samen met dezelfde enthousiaste groep medewerkers die samen het bedrijf verder willen uitbouwen en zichtbaar willen worden. En dat is precies wat wij willen bereiken samen met jullie.
Onze focus ligt op zichtbaarheid, herkenbaarheid en eigenheid voor jullie merk. Samenwerking staat centraal in onze werkwijze. Door samen te werken komen we tot de beste resultaten. Wij brengen een dosis enthousiasme, vakkennis, doorzettingsvermogen en creativiteit in. Dat mag van ons verwacht worden en dat leveren wij graag.
Samenwerken is essentieel om de doelgroep aan te voelen en nieuwe verbindingen te maken en te behouden. We maken graag gebruik van jullie kennis en kunde om tot het beste resultaat te komen. De communicatie begint van binnenuit en jullie team vormt daarvoor de basis. Onze werkwijze kenmerkt zich door aandacht en focus op resultaat. We stellen de juiste vragen met aandacht en bereiken, verbinden en binden de doelgroep met zorgvuldigheid.
Een krachtige online aanwezigheid opbouwen
In deze moderne tijd is een sterke online aanwezigheid cruciaal voor elk bedrijf. Daarom gaan we samen met Kimmenade de uitdaging aan om jullie merk naar nieuwe hoogten te brengen in de digitale wereld.
Met ons ervaren team van digitale experts zullen we jullie begeleiden bij het ontwikkelen en implementeren van een effectieve online strategie. Hierbij gaan we ook beginnen met het opzetten van een doelgerichte sociale media-campagne, we zorgen ervoor dat jullie online aanwezigheid opvalt en impact heeft.

Mogelijke communicatiemiddelen:
– Social media management: de gewenste social media kanalen worden maandelijks bijgehouden met behulp van door jullie aan te leveren content.
– Blogartikelen vormgeven en posten op de website, exclusief het schrijven van de tekst.
– E-mailmarketing: bundeling van de beste informatie, blogs, social media posts in één overzicht voor jullie doelgroep.
– Offline communicatiemiddelen: advertenties in vakbladen, zakelijke presentaties,
brochures, flyers, posters, etc.
– Unieke creativiteit: van give-aways tot een verrassende merkcampagne.
Bekijk hier de stappen
Fase 1. Startfase: basisvoorwaarden scheppen communicatiestrategie.
Sessie 1: Stakeholders interviews
Graag gaan we met de directeur of andere visionair, een tevreden klant en een medewerker (met een rijke geschiedenis binnen het bedrijf) in gesprek. Om hun drijfveren te kunnen matchen met de nieuwe kernwaarden en uitstraling van de organisatie. We spreken deze mensen los van elkaar en bundelen de bevindingen.
Sessie 2: Uitvraag positionering
Wat is het bedrijf? Wat is het merk? Wat doen jullie en waar willen jullie heen? Waar gaat het hart sneller van kloppen en waar ligt u ’s-Nachts van wakker? Samen gaan we op zoek naar een positionering waarop we kunnen doorbouwen in de toekomst.
Sessie 3: Doelgroepanalyse
Wie is de huidige doelgroep en wie is de potentiële doelgroep? En nog veel
belangrijker: Hoe kunnen we die bereiken en binden aan het merk? We gaan op zoek naar de wensen en behoeften van deze groepen en vertalen deze door in een klantverwachting. Wij doen een voorstel om deze klantverwachting te overtreffen met behulp van de nieuwe merkpropositie.
Sessie 4. Kernwaarden Sessie
Waar staan we voor? Iedereen uit het team en het hele bedrijf draait op
dezelfde kernwaarden. Wat maakt jullie zo uniek? Waarom kiezen voor Kimmenade Nederland en niet voor een ander?
Fase 2. Bepalen van de communicatiestrategie
- Kort én krachtig: de strategie. In deze stap komen alle voorgaande stappen samen en bepalen we de communicatiestrategie die past bij de kernwaarden, de doelen en de doelgroepen. .
Fase 3. Rebranding huisstijl
Uitstralen wat past en behoort te zijn. Een huisstijl die past bij de strategie. Het zorgt ervoor dat de huidige en nieuwe klanten vindt, verbindt en raakt. Deze stap kan na sessie 1 en 2 al beginnen om het traject te versnellen. Naast het restylen van de huisstijl gaan we ook de offline en online uitingen aanpassen. We behouden hierbij alles wat al goed is. In sommige gevallen komt er geen nieuw logo maar wel een nieuwe stijl. Deze komen na de strategische sessies aan bod en zijn nader in te vullen.
De rebranding van de huisstijl bevat de volgende elementen: schetsfase, logo, kleur, lettertype, grafische laag. Keuze uit drie verschillende schetsen. Inclusief de latere definitieve vormgeving en één correctieronde.
Fase 4. Lancering van het merk
We lanceren het nieuwe merk tijdens een intern event waarbij iedereen op een leuke manier kennismaakt met de nieuwe uitstraling en visie van de organisatie. Tijdens het event presenteren wij het vernieuwde huisstijlhandboek, de nieuwe visuele elementen van het merk. We betrekken zoveel mogelijk medewerkers bij dit moment zodat hun betrokkenheid vanaf het begin geborgd is.
Fase 5. Communicatie abonnement zichtbaarheid
Om zichtbaar te zijn en een unieke breinpositie te realiseren bij de doelgroep is constante en verrassende zichtbaarheid noodzakelijk. Het realiseren van deze zichtbaarheid kan via verschillende communicatiemiddelen die door ons worden verzorgd.
Op basis van de strategie zullen we zo snel mogelijk bepalen welke communicatiemiddelen goed voor jullie en jullie doelgroep zullen werken. Op basis van de strategie wordt de hoogte van het abonnement bepaald (op basis van kanalen, middelen, frequentie, etc.). Jullie zullen worden ontlast doordat het redigeren, vormgeven, inplannen, managen én plaatsen door ons zal worden overgenomen. Samen met jullie beheren wij in Trello de contentkalender. De tekstuele basis voor de content komt van jullie, maar met behulp van onze input en creativiteit worden de communicatiemiddelen gerealiseerd. Zo zorgen we samen voor het beste recept om zichtbaarheid bij de doelgroep te realiseren.
KLAAR VOOR MAXIMALE ZICHTBAARHEID?.

